Nem kétséges, hogy a Hyundai ajtóstól rontott az elektromobilitás házába 2016-ban, amikor bemutatta az IONIQ családot. Az autó igazi úttörő volt, hiszen egymaga állított konkurenciát a LEAF-féle villanyautóknak, a Prius-féle hagyományos hibrideknek, illetve az Outlander-féle konnektoros hibridekhnek.

Bizony, a Hyundai vállalta be elsőként, hogy egy kasztnit és alvázat fejlesztenek, ami mindhárom hajtásforma igényeit ki tudja elégíteni, és rengeteg elismerés, három év és 60 000 eladott IONIQ után a gyártó felfrissíti a hármasikreket.

Nem véletlen, hogy az elektromos IONIQ-ot annyira imádták a tesztelők, és imádják most is a tulajdonosok. Ugyan nem a hatótáv bajnokáról beszélünk, de ami biztos, hogy az IONIQ Electric hozza ki a legtöbbet abból, amilye van. A fogyasztását tekintve ugyanis a mai napig ez a leghatékonyabb villanyautó, egy olyan mezőnyben, ahová azóta a Tesla Model 3 is megérkezett.

Ami miatt még fejet hajtunk Korea előtt, hogy nem spórolták ki az „autót” a villanyautóból – ezt pedig sajnos sok elektromos autónál nem mondhatjuk el a gyártóra. Az IONIQ egy korrekt járgány, amelyben aligha van hiányérzetünk a felszereltségben, főleg akkor, ha a konkurens elektromos autókkal vetjük össze.

Akármennyire is hatékony, a 28 kWh-ás akkumulátor egyre kevésbé állja meg a helyét a piacon. Éppen ezért a Hyundai 38,3 kWh-ra emelte a csomag kapacitását, és tíz lóerőt emelt a teljesítményen is. Ezzel 134 lóerő és 295 Nm leadására képes az új, 294 kilométeres WLTP ciklusban mért hatótávval bíró IONIQ Electric.

A töltést is megsürgették, ám csak leheletnyivel. A gyorstöltés maximális teljesítménye 6,6 kW-ról 7,2-re nőtt, ami lehetne több is, 100 kW-os villámtöltőről pedig 54 perc alatt kerül 80%-ra egy lemerült akkumulátor, ami szintén nem kirívó adat.

A konnektoros és a hagyományos hibrid hajtásláncán legfeljebb keveset csiszoltak a Hyundai-nál. Maradt az 1,6 literes, magas hatásfokú GDI benzinmotor mindkét modellnél, ahogy a hagyományos hibrid 1,56 kWh-ás akkupakjához és 43 lóerős villanymotorjához, illetve a plug-in 8,9 kWh-ás akkumulátorjához és 59 lóerős elektromos hajtásához sem nyúltak.

Ami azonban mindhárom modellnél frissült, az a dizájn. Kívülről könnyen felismerhető a régi IONIQ utódja, hiszen a csepp formát rajzoló kontúrvonalakon nem kellett igazítani – így is a legjobb alaktényezővel operál az autó -, ám az új fényszóró és beömlő igen pofássá teszi frissített változatot. Az elektromos IONIQ maszkján is alakítottak, így pedig biztosan könnyebb lesz megszokni a rács hiányát. Ezek mellet új, pofás felnik is érkeztek az IONIQ-ra, amelyek jóval szebbre sikeredtek, mint az előzőek. Pedig összességbe azok sem szúrták a szemet.

A belsőt szintén újragondolták, és bár hasonlít a korábbi IONIQ-ra, itt azért sokat fejlesztett a Hyundai. Az új, 10,25 hüvelykes érintőkijelző teljesen máshogy illeszkedik a középkonzolba, az alatta lévő gombokat pedig teljesen újratervezték. Itt is csak előre lépett a Hyundai, ráadásul a vásárlóknak is több választási lehetősége lesz, köszönhetően a négyféle színben rendelhető bőrnek a belsőben. Vezetési módra színt váltó hangulatvilágítást is kaptak az új IONIQ-ok.

A csatlakozási lehetőségeknél is sokat fejlesztett a Hyundai. A Blue Link rendszerrel kívülről állítható a klíma, zárható és nyitható az autó, illetve akár be is indíthatjuk majd az IONIQ-okat anélkül, hogy bennük ülnénk. Az elektromos és plug-in változat töltöttségi szintje is ellenőrizhető lesz okostelefonról, illetve a töltést is vezérelhetjük majd egy appon keresztül.

Egy úgynevezett eCall rendszer csak arról gondoskodik majd, hogy automatikusan segítséget hívjon az adott ország segélyhívó számával, ha az autóban kinyíltak a légzsákok, vagy a sofőr megnyomja a visszapillantó tükör feletti gombot. A hívásban a baleset idejét, helyszínét és az ütközés súlyosságát közli az autó rendszere a segélyhívón, amely legutolsóhoz a belső szenzorok által regisztrált adatokat használja fel.

Emellett öt éves ingyenes előfizetés érkezik az összes IONIQ-hoz az élő szolgáltatásokra, amelyek bármikor informálnak az időjárásról, forgalomról, traffipaxokról (ahol lehetséges), a parkolási lehetőségekről, illetve a töltők és a szalonok helyzetéről.

A két hibrid változat esetében új értelmet nyernek a váltófülek, hiszen Eco módban a regeneratív fékezés erőssége állítható egy húzással a kormány mögül. Sport módban ugyanezek a karok a hatfokozatú automata váltót kezelik.

Az új Konához hasonlóan az IONIQ Electric esetében is bevezették az egypedálos vezetést, vagyis a bal oldali váltó húzásával állóra is fékezhető az autó.

Az új IONIQ hibridek az angol nyelvű sajtóanyag szerint már júliusban elérhetők lesznek, az elektromos változat pedig szeptemberben követi a testvéreit.

The post Megérkezett: íme az új Hyundai IONIQ appeared first on ZoldAutok.hu.



Forrás: zoldautok.hu

Hozzászólások

hozzászólások