Végre befutottak az Audi e-tron tesztjei az Egyesült Államok környezetvédelmi hatóságánál, és az első elektromos Audi számai nemigen lenyűgözők. Az EPA ugyanis 204 mérföldre, azaz 330 kilométerre lőtte be az e-tron valós hatótávját, ami nem túl acélos egy 95 kWh-ás akkumulátorral szerelt autótól.

Mint kiderült, az Audi inkább évekből szeretne többet, mint hatótávból. A német mérnökök ugyanis úgy építették meg a villany-Audit, hogy az a lehető legtovább lehessen képes megtartani a gyári hatótávját. Az akkumulátorcsomag 12 százalékát tartalékként használják, azokra az időkre, amikor már kezd elfogyni a cellák maximális kapacitása. Mindeközben olyan hűtési rendszert szereltek az autó akkumulátorjára, amellyel várhatóan nem lesznek túlzott hőkezelési problémái az e-tronnak.

Emellett az is igaz, hogy az e-tron egyáltalán nem egy könnyű jármű, és bár biztosan mindent megtettek, hogy a lehető legjobb alaktényezőt kapják, a 2490 kg-os önsúly már magában rengeteget ront az autó hatékonyságán. Több újságnál is megjegyezték, hogy a tesztvezetés alatt nem tűnt túl jónak a villany-Audi fogyasztása, így nem meglepő, hogy az EPA ilyen alacsonyra sorolta a hatótávját. Viszonyításképp, a 64 kWh-ás akkumulátorral felszerelt Hyundai Kona hatótávját 258 mérföldre, azaz 415 kilométerre saccolták ugyanezen a teszten.

Az eredményt egyelőre csak az Audi amerikai képviselete jelentette be, a környezetvédelmi hatóság pedig egyelőre nem tette közzé a hivatalos adatlapot.

The post Az EPA tesztje szerint meglepően kicsi az e-tron hatótávja appeared first on ZoldAutok.hu.



Forrás: zoldautok.hu

Hozzászólások

hozzászólások