Kiszivárgott az internetre egy videó, amiben a Porsche Taycan műszerfalát és kezelőfelületét figyelhetjük meg – az éles szeműek pedig egyből észrevették, hogy fel van tüntetve egy „Autopilot” nevű funkció, ami neve alapján egy Tesla Autopilot kaliberű önvezetés is lehet.

A Porsche Taycan 2019 egyik, ha nem a legjobban várt elektromos autója, amit a Mission E nevű koncepció alapján készítenek el. Ez az a formaterv, amit az internetezők egyöntetűen imádtak, a végleges Taycan azonban valamivel visszafogottabb lesz, mire legördül a gyártósorról. Persze már láthattunk pár prototípust, de azok nem árulták el igazán, milyen is lesz a végleges autó. Az elmúlt hónapban azonban felütötte a fejét néhány kiszivárgott kép az új Porsche belsejéről, a legfrissebb videóban pedig a műszerfalra és a kezelőfelületre is vethetünk egy pillantást, és több érdekes dologra is felfigyelhetünk: a furcsa sebváltóra, a rengeteg futurisztikus kijelzőre és végül a bekapcsolható Autopilot funkcióra. Az sajnos nem derül ki a videóról, mennyire fejlett ez az autópilóta: az is elképzelhető, hogy mindössze az automatikus parkolást tudja vezérelni, az pedig közel sem lenne olyan impresszív, mint a Tesla-féle önvezetés.

Szerencsére már nem kell olyan sokat várnunk, hogy kiderüljön, mit is tud pontosan a Taycan: a Porsche idén bejelentette, hogy már csak az utolsó simításokként szolgáló teszköröket róják az autóval, mielőtt az gyártósorra kerülne. Érdekesség, hogy a Nürburgring versenypálya is helyszíne ezeknek a teszköröknek. A tervek szerint szeptemberben kezdődhet a gyártás, azután nem sokkal pedig az utcákon is találkozhatunk majd a Porsche első villanyautójával. A Taycan alapmodelljének egy körülbelül 90 kWh-ás akkupakkja lesz, és nagyjából 400 kilométer megtételére lesz képes egy töltéssel. A gyártó azért elejtett néhány utalást két combosabb verzióra is, amik nagyobb kapacitásuknak hála akár több, mint 480 kilométert tudnak majd megtenni. Azért nem csak a drágább verziók rendelkeznek majd komoly specifikációkkal: az összes Taycan modell megkapja a Porsche új, 800 voltos erőátviteli rendszerét, illetve akár 350 kW-tal lehet majd tölteni őket. A Porsche Taycan bemutatójára szeptemberben számíthatunk.

Forrás: Electrek

Kapcsolódó cikkek: 

The post A Posche elektromos csúcsgépe is vezetheti majd önmagát appeared first on ZoldAutok.hu.



Forrás: zoldautok.hu

Hozzászólások

hozzászólások