A Porsche legfőbb célja az első elektromos autójával, hogy a sportautómárka szerelmesei ne érezzenek majd hiányt akkor, ha az alternatív hajtással szerelt modelljükkel köröznek egy versenypályán. A stuttgarti székhelyű vállalat már a kezdetekben elkezdte hangoztatni, hogy bár papíron jól mutat a három másodperc alatti gyorsulás és a rengeteg lóerő a Tesláknál, de nem mindegy, hogy mennyi ideig fenntartható ez a teljesítmény.

A Porsche célja, hogy a Taycan, vagyis az első elektromos autójuk a csúcson járatva magabiztosan akár egy teljes kört is kibírjon a Nordschleife több mint húsz kilométeres aszfaltcsíkján. Ez a többi elektromos autó esetében egyelőre lehetetlen.

A Porsche a teljesítmény bemutatására most egy „tripla demófutásba” kezd, amely keretein belül három különböző versenypályán, három különböző pilóta kezei között mutatják be közönség előtt, hogy mire képes a német villanyos prototípusa. Az első állomáson már túl is vannak, hiszen Li Chao, az ázsiai Porsche Carrera Kupa versenyzője letesztelte a Taycant a sanghaji Porsche Experience Centerben.

A kínai nemzetiségű pilóta szerint már a rajtnál megérződik a villany-Porsche elképesztő teljesítménye, az összkerék-kormányzásnak és a mély tömegközéppontnak köszönhetően pedig a Taycan pontosan veszi a kormánymozdulatokat, és magabiztosan halad a kanyarokban.

Mark Webber, a Porsche márkanagykövete és ex-F1-es versenyző a Goodwood Festival of Speeden teszteli majd a prototípust, Neel Jani, svéd autóversenyző és WEC-bajnok pedig a Formula E bajnokság utolsó, New York-i futamának helyszínén köröz majd a félig álcázott Taycannal. 

Forrás: electrek

The post A Porsche versenyturnéra viszi a Taycant appeared first on ZoldAutok.hu.



Forrás: zoldautok.hu

Hozzászólások

hozzászólások