5 hétköznapi rossz szokásról kell lemondanod!

0
149

Lehet arról beszélni, hogy siker-pénz-motiváció. Van akit ezek a hívószavak mozgatnak, míg másokat irritálnak ezek a dolgok! Viszont vannak olyan felvett emberi szokások, amiktől mindenkinek meg kell szabadulnia ahhoz, hogy sokkal nyugodtabb és jobb életminőséget tudjon kialakítani!

Ezek a rossz szokások azért nagyon alattomosak, mivel alapvetően “örömet”, pillanatnyi jóérzést okoznak nekünk. Egyfajta drog, ami annyira elkábít minket, hogy nem vesszük észre: Saját magunknak ártunk ezzel!

Biztosan Te is érezted magadat fásultnak, indokolatlanul agresszívnek. Vagy voltál már olyan helyzetben este, hogy álmos-fáradt voltál, mégis órákra a gép/tv/telefon/tablet elött ragadtál? Tudod, hogy erre mit mond a tudomány?

1. Tiltsd ki az ágyadból a tabletet/telefont!

A rövidhullámú kék fénnyel az emberi szervezet leginkább a reggeli órákban találkozott – legalábbis a 21. századig, amikor megjelentek az okostelefonok és tabletek. Ez azt jelenti, hogy a szervezetünk ahhoz van hozzászokva, hogy a kék fény hatására fokozza az éberségünket – új nap virradt, ki lehet menni a szabadba és fajfenntartósdit játszani. Lehet hadakozni a szomszéd törzzsel vagy éppen a Mammutot levadászni. A tablet/telefon által kibocsájtott rövidhullámú kék fénnyel tulajdonképpen becsapjuk a szervezetünket, reakcióképpen az melationinnal önti el a szervezetünket, ami meggátol minket a nyugodt elalvásban.

 

2. A szundi az ellenséged!

Valljuk be őszintén, hogy számunkra sosem volt szükség egy fáról leeső almához arra, hogy meghatározzuk a gravitáció fogalmát. A gravitáció az átlagos ember számára az a jelenség, amikor az instenért sem tudunk kikellni a pihe-puha ágyunkból! Még 3, meg 3, utoljára 3, és utolsó utáni 3 percekre biztosan szüksége van sokaknak a szervezetük bebikázásához! Viszont olyan is előfordult már, hogy az ébresztőt mi ébresztettük fel fél perccel. Ilyenkor sokkal frissebbnek és kipihentebbnek érezhetjük magunkat!

Ennek oka, hogy az agyunk megszokta a rendszeresn ébredést és már az ébresztő elött fokozza az éberséget, hogy időben elindulhassunk a mosdóba reggeli rituálét végezni. Ha viszont folyamatosan használjuk a szundi funkciót, akkor az agyunk tehetetlen, hiába dolgozott. Aztán feladja és mi sokkal fásultabbnak érezzük magunkat. Egész nap csak szenvedünk és túlélésre játszunk!

 

3. Vidd le a szemetet!

Szerintem mindenkivel előfordult már, hogy lusta volt kivinni a szemetet és inkább napokig kerülgette azt. Azon kivül, hogy hihetetlenül büdös tud lenni a rothadó szemét, van egy sokkal károsabb hatása is. Az agyunk tudat alatt minden információt fel akar dolgozni és addig pörög a tudatalattink, amíg el nem végeztük. Ilyen értelemben az emberi agy olyan, mint a számítógép. Számos megoldandó feladat fut a háttérben, miközben mi éppen egy jó filmet nézünk meg. Ha túl sok ilyen “programot” futtatunk, akkor egyszercsak telítődik a memória és leszívja az energiánkat. Sajnos még csak nem is tudjuk, hogy mi történt.

Amit fontos megtenned, hogy megpróbálsz minél kevesebb dolgot halogatni és ezzel tehermentesíteni saját magadat. A “ki nem vitt szemét” metafórája az a momentum, ami miatt sokszor érzed úgy, hogy még sok feladatod lenne, csak nem emlékszel arra, hogy micsoda.

 

4. Érj rá telefonálni!

Nagyon sok időmenedzser állítja, hogy még a telefont sem szabad ad hoc jelleggel felvenni. Határozzuk mi meg, hogy mikor érünk rá. Arról azonban ritkán beszélnek, hogy mit kell tenni, ha felvettük a telefont. Nagyon sokszor tapasztalom a következő párbeszédet:

“Igen tessék?- Jónapot XY vagyok….- Neharagudj, de most nem érek rá!”

Ez őrület,ha jobban belegondolsz! Ha képes voltál felvenni a telefont, akkor biztosan ráértél annyira, hogy beleszóljál. Utána nem szabadna azzal védekezni, hogy nincsen időd. Ha valóban nincsen időd, akkor ne vedd fel a telefont és nyomd ki a csengést/rezgést!

Saját magadnak ártasz ezzel a rossz szokással, hiszen utána valószínűleg ezen fogsz kattogni, hogy mit akarhatott a másik? Ha pedig ezen kattogsz, akkor nem tudsz teljes mértékben koncentrálni az adott feladatra!

5. Takarítsd ki rendszeresen az email fiókodat!

Múltkor néztem az öcsém email fiókját és azt írta ki a telefon applikáció, hogy 2430 olvasatlan levele van! Ilyen káoszban pedig gyakran tünnek el fontosabbnál fontosabb levelek is! Egyébként a sok olvasatlan levél is feleslegesen dolgoztatja a tudatalattinkat. Jah és teljesen átláthatatlan az egész rendszer!

Helyette pár egyszerű lépéssel rendet tehetsz!

  1. Minden nap töröld ki a spameket és számodra érdektelen leveleket
  2. a fontos emaileket rangsorold (fontos, nem fontos, átlagos) kategóriákba és ezek alapján dolgozd fel őket
  3. Hozzál létre alcsoportokat, ahova áthelyezheted ezeket (pl.: a UPC fontos emailt (nem spam email) helyezzük a UPC mappába. A “Petitől” kapott leveleket a Peti mappába…)
  4. A cél: nap végére a főmappa ahova minden levél érkezik legyen teljesen üres!

 

Hozzászólások

hozzászólások