3 hiba, amit az Y-generáció a pénzével elkövet

0
339

A mai fiatal felnőttek, azaz az Y generáció tagjai (20-35) úgy nőttek fel, hogy folyamatosan kritizálták a szüleiket. Jellemzően azt az egy fogadalmat tették maguknak, hogy még véletlenül sem fognak hasonlítani a szüleikhez pénzkezelés területén. Ezt a generációt szokás a “következő világvezető generációnak” tekinteni. A szüleik (X generáció) egyetlen feladata az volt, hogy felneveljék a Baby Boomer generáció utáni domináns Y-okat. Mivel elhitették a szüleik velük, hogy egyediek-különlegesek, ezért egy soha nem látott generáció került ki a pénzpiacra. Nézzük meg, hogy az Y generáció milyen súlyos hibákat követ el pénzkezelés címszóval!

1. Hitelspirált hoznak létre maguk körül

Ahelyett, hogy tanultak volna a szüleik hibájából, egyenesen továbbfejlesztette ez a generáció a szüleik hitelekhez való viszonyát. Amíg a szüleik a mindennapi megélhetés miatt voltak kénytelenek hitelkártya adósságokat felhalmozni, addig az Y generáció tagjai hitelkártyákból akarják finanszírozni a luxus kiadásaikat. Sokkal többet költenek,  mint amennyit megengedhetnek maguknak. Mindezt hitelből és közben elhitetik a világgal (és saját magukkal), hogy ez rendben van. Sajnos ez sokszorosan fog visszaütni a későbbi életükben és majd hallgathatják a gyerekeiket (alpha generáció), hogy

a szüleim annyira nem tudnak bánni a pénzzel

2. A mamahotel előnyeit élvezik

Az Y generáció megtanulta, hogy nem akarja a szülei életét élni. Számukra nem perspektíva, hogy éjjel-nappal dolgoznak, soha nincsenek otthon és cserébe még jól sem élnek. Akkor mi a megoldás? Maradjunk addig gyerekek, amíg csak lehet. Pontosan a felnőtté válás halogatása miatt alakult megannyi mamahotel, ahol teljes ellátásban részesülnek (gyakran anélkül, hogy be kéne szállni az anyagiakba). Kevésbé vállalnak felelősséget, elhúzódik a gyermekvállalás (mint a felnőtté válás legfontosabb állomása) és cserébe még csak nem is figyelnek oda az anyagiakra. Ahelyett, hogy ez a generáció kihasználná azt, ami elötte senkinek nem adatot meg (nem kell fizetni szinte semmire), a pénzgyűjtés és okos befektetések helyett elszórják a legújabb telefonokra, számítógépekre, bulikra.

Fotó: Google

3. Könnyen átverhetőek

Persze nem könnyebben vezethetőek meg, mint a szüleik. A probléma, hogy a generációs különbségek és technikai információ-cunami ellenére sem lépett az Y generáció előre a pénzügyi tudatosság terén. Ha találkoznak egy trendin csomagolt üzleti lehetőséggel, akkor anélkül vágnak bele, hogy komolyabban utána néznének és megértenék a dolgok működését. Tipikus alátámasztása ennek a “kockázati tőke”, amelyik ugyan gyakran ígér nekünk extrém hozamokat és “tutinak” állítja be magát, de a sorok között olvasva rájöhetünk, hogy igen nagy benne a rizikó. De mivel ez ma olyan trendi dolog, és a filmekben is megannyi menő kockázati tőkés dolgot látunk, ezért simán belevágnak akkor is, ha éppen az utolsó pénzüket bukhatják el.

Hozzászólások

hozzászólások